czwartek, 24 września 2009

tabela sin/cos by OP

Taka tam tabela sin/cos 1-90 stopni


niedziela, 13 września 2009

Spis i działanie kart.

Karty są podzielone na różnego rodzaju grupy. Np. Character, Special, Caddy. Każda ma swoje charakterystyczne cechy. Karty również podzielono na siłę działania:
(N) - Normal
(R) - Rare
(SR) - Super Rare

Nr1: SpinSlot+1
Imagem

Nr2: ControlSlot+1
Imagem

Nr3: CurveSlot +1
Imagem

Nr4: Curve Slot +2
Imagem

Nr5: Curve Slot +3
Imagem

Nr6: SpinSlot +1
Imagem

Nr7: SpinSlot +2
Imagem

Nr8: PowerSlot +1
Imagem

Nr9: ControlSlot +1
Imagem

Nr10: Accuracy Slot +1
Imagem

Nr11: Cecilia Accuracy Slot +2
Imagem

Nr12: Cecilia Accuracy Slot +2 Curve Slot +1
Imagem

Nr13: Power Slot +1
Imagem

Nr14: Power Slot +1 Accuracy Slot +1
Imagem

Nr15: Power Slot +2 Accuracy Slot +1
Imagem

Nr16: Accuracy Slot +1
Imagem

Nr17: Accuracy Slot +1 Curve Slot +1
Imagem

Nr18: Accuracy Slot +1 Curve Slot +2
Imagem

Nr19: Spin Slot +1
Imagem

Nr20: Spin Slot +1 Power Slot +1
Imagem

Nr21: Papel (N) -> Drop rate itemków z dołka zwiększa się
Imagem

Nr22: Papel (R) -> Drop rate itemków z dołka zwiększa się
Imagem

Nr23: +1y do Powera
Imagem

Nr24:Titan Boo Zmniejsza siłę wiatru o 1. Z tą kartą nie zobaczymy już więcej 9m (Oczywiście bez uwzględnienia tunelów na Wind Hill)
Imagem

Nr25:Lola Powiększa kij o 2y ale tylko z powershotem.
Imagem

Nr26:Lola Powiększa kij o 4y ale tylko z powershotem.
Imagem

Nr27: Powiększa kij o 6y ale tylko z powershotem.
Imagem

Nr28:Quma +1 pixele do PowerGauge
Imagem

Nr29:Quma +2 pixele do PowerGauge
Imagem

Nr30:Cady Card (R) Powiększa pangyazone o 1 pixel.
Imagem

Nr31:Cady Card (SR) Powiększa pangyazone o 2 pixele.
Imagem

Nr32: Dodaje +10% pang za każdą grę. Działa 2 godziny.
Imagem

Nr33: Dodaje +10% do exp. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr34: Dodaje +1 do Powera. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr35: Dodaje +1 control. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr36: Dodaje +1 do accuracy. Działa przez 2 godziny
Imagem

Nr37: Dodaje +1 spin. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr38: Dodaje +2 curve. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr39: Zwiększa combo gauge.
Imagem

Nr40: Dodaje +1 slot na itemki. Działa przez 2 godziny.
Imagem

Nr41: Dodaje 10% do experience.
Imagem

Czytanie stopni

Czytanie stopni to jeden z największych problemów w kalkulacji, dlatego chciałbym podzielić się moimi wskazówkami... otóż najpierw takie pomocne obrazki:tutupne4.jpg

Niestety po portugalsku ale da radę odczytać...

Ja sam osobiście gdy mam w okolicach 10 stopni ale nie jestem pewien co do tego to uzywam powerbara do tego, a wtedy dla mnie 1 full power bar (5 PB) to pół stopnia, dla mnie sie sprawdza ale tylko z małymi stopniami...

Jeszcze dobrym sposobem jest, gdy mamy problem z odczytaniem stopnia naprowadzenie kija w ten sposob aby widoczny był najblizszy znany nam kąt wiatru np 60,50,40,30 stopni...

Chip In Guide - Kalkulacja

Kalkulacja, jest to jeden z znanych sposobów na trafianie do dołka z dalekich odległości. Do napisania poradnika skłoniło mnie to że, coraz więcej ludzi grających w pangya chciałoby dowiedzieć się jak kalkulować, a nie jest to trudne, wręcz odwrotnie, BARDZO ŁATWE!!!

Kilka rad dla początkujących

1) Używamy rozdzielczości 640x480, bez tego niemożna używać tego sposobu, ponieważ tylko na tej rozdzielczości PowerBar(PB) jest na samym środku ekranu.

2)Używamy PowerBara jako linijki, a w każdą stronę od środka, ma po 5 kreseczek a odległość od środkowej kreski do pierwszej w któryś(lewo albo prawo) bok wynos 1 PB(PB - PowerBar)
itd. Macie to przedstawione na screenie.


3) Po przeczytaniu tego poradnika można robić rekordy typu -30 albo i więcej, wiadomo że, fajnie jest podzielić się wynikiem, do tego nic nie mam, ale gdy obraża i poniża się inne osoby wywyższając się tym że "jesteśmy lepsi" chociaż nasz przeciwniki nie koniecznie kalkuluje albo kalkuluje słabo, jest to oznaka głupoty osoby obrażającej. Pamiętaj chociaż twoje wyniki mogą być dla ciebie dobre, w dobie wielu Pro graczy nie zaimponujesz byle jakim rekordem.

4) Najlepiej wydrukuj sobie tabele i używaj kalkulatora z funkcją sinusa i cosinusa. Jeżeli takiego nie posiadasz wydrukuj sobie też tabele sinusa i cosinusa od 1 do 90 stopni.

HWI - jest to system na którym opiera się ta cała kalkulacja, lecz istnieją jeszcze inne sposoby np. procentowy itd. Skrót HWI oznaczya "Horizontal Wind Influence" Ja używam HWI ponieważ jest to bardzo dokładny sposób.
Kiedyś HWI nazywałem AIM PB, kiedy to jeszcze nie wiedziałem nawet ile osób używa tego sposobu, a myślałem że mało.
Po pewnym czasie w sieci zaczęło się pojawiać coraz więcej, różnego typu guide, czy HWI dla graczy, aż wkońcu powstał blog sinneaha i w małej części Stormcatza.
Gdzie to Sinneah rozpisał się bardzo dokładnie na temat
kalkulacji(abacusarchives.wordpress.com). A oto HWI:

Kolejnym punktem jest to jak kalkulujemy HWI. Używamy tej formuły: Sinus x Stopnie x Wiatr x HWI +/- (Break(liczba załamań na piłce) x Modyfikator Slope x HWI)

Stopnie:
Czym więcej stopni tym więcej znosi piłkę wiatr.

Sinus:

Raczej każdy wie co to jest. W każdym bądź razie siłę wiatru podajemy w sinusach. Więc po odczytaniu stopni mnożymy dany sinus przez wiatr, np. Mamy 30 stopni 6m, patrzymy na sinus z 30 i wynosi 0,5. Mnożymy 0,5 x 6 = 3 i właśnie liczba 3 jest właściwą siłą wiatru.

Wiatr:
Wiatr może wiać z siłą od 1m do 9m. Czym większa siła wiatru to wiadomo... większe działanie wiatru na piłke.

Slope:
W tabeli HWI którą podałem jest rubryka "Slope".
Oficjalnie ludzie robią to tak: Załamania x Modyfikator z tabeli x HWI.
A ja robię tak: Załamania x Modyfikator z tabeli +/- Sinus x HWI. Wtedy wychodzi na to samo i jest o wiele wygodniej.

Pin/Power:
W kalkulacji, i tym sposobie którego używam, trzeba obliczyć prawdziwy pin. Polega to na tym że, obliczamy prawdziwą odległość do dołka, z uwzględnieniem terenu i siły wiatr ale bez elewacji.
Robimy to tak, gdy mamy np 9m w twarz, dodajemy do naszej odległości 9m, ale załóżmy że, jesteśmy jeszcze na rought, więc dodajemy 4y do naszego Pinu(co każde 5% ball effect dodajemy 4y do Prawdziwego pinu) Czyli np mieliśmy do dołka 220y, wiatr 9m prosto w twarz czyli dodajemy 9y, mamy juz 229 + jeszcze 4y z Ball Effect czyli mamy 233 i na taką odległość patrzymy HWI. Ogólnie to dodajemy cosinus (odwrotność sinusa czyli siła wiatru na power a nie na AIM)
Co do obliczania powera polega to na podobnym sposobie co do obliczania prawdziwego pinu ale tutaj bierzemy pod uwagę jeszcze Elewacje, której to wartość mamy w tabeli. Przykład:
mamy 15m niżej i 220 do dołka. mnożyny 15 x (modyfikatora elewacji) i dodajemy lub odejmujemy od naszej odległości.

Uwaga!!! Działanie elewacji obliczamy na samym końcu a modyfikator elewacji wybieramy już po uwzględnieniu wiatru i Ball Effect.

Elewacja:
Działanie elewacji podczas obliczania powera już zostało wyjaśnione ale pozostało jeszcze nam jak zmienia się HWI względem elewacji. Otóż tak, gdy już obliczymy prawdziwy pin, po prawej stronie w HWI jest Elevation Modyfikator, i np. jak mamy 15m niżej to dodajemy do naszego HWI tyle ile wynosi wartość na tabeli, a jeżeli mamy 15m wyżej odejmujemy od HWI tyle ile wynosi wartość w tab
eli.

Przykład:
Załóżmy że, mamy taką o to sytuacje:

Robimy Back Spina:
220 do dołka 5m 25 stopni w twarz na wysokiej trawie(Ball Effect 95%) i 5 załamań slope w odwrotną strone do kierunku wiatru i 7m niże0j.
Zaczynamy od Cosinusa z 5m 25 stopni który wynosi 4,53 i tyle dodajemy do pinu więc mamy 224.5 ale dajemy na 224 później + 4y(Ball Effect 95%) czyli 228 już razem. Obliczamy sinusa z 5m 25 stopni, czyli to będzie 2,1 a teraz mnożymy 5x slope modyfikator na 228 czyli 5x 0,27 - 2,1 = 0,75. Więc 0,75 to siła wiatru którą mnożymy przez nasze HWI. mamy Prawdziwy pin już obliczony więc patrzymy teraz na HWI na odległość 228y... ale zaraz zaraz, jeszcze mamy elewacji 7m niżej to dodajemy do HWI na 228 modyfikator elewacji na 7m.
Czyli 5,05(HWI) + 0,10(Modyfikator Elewacj) = 5,15 i to mnożymy przez nasz wiatr/sinus jak by to tam nazwać czyli 5,15 x 0,75 = 3,8625 PB tyle musimy odmierzyć w bok.


Używam tej samej zasady na robienie różnych strzałów tzw. TomaHawk, Back Spin, Cobra, Spike, Dunk ale do każdego strzału potrzebna inna tabela HWI którą samemu trzeba zrobić... Wszelkie pytania proszę składać pod postem.