niedziela, 13 września 2009

Chip In Guide - Kalkulacja

Kalkulacja, jest to jeden z znanych sposobów na trafianie do dołka z dalekich odległości. Do napisania poradnika skłoniło mnie to że, coraz więcej ludzi grających w pangya chciałoby dowiedzieć się jak kalkulować, a nie jest to trudne, wręcz odwrotnie, BARDZO ŁATWE!!!

Kilka rad dla początkujących

1) Używamy rozdzielczości 640x480, bez tego niemożna używać tego sposobu, ponieważ tylko na tej rozdzielczości PowerBar(PB) jest na samym środku ekranu.

2)Używamy PowerBara jako linijki, a w każdą stronę od środka, ma po 5 kreseczek a odległość od środkowej kreski do pierwszej w któryś(lewo albo prawo) bok wynos 1 PB(PB - PowerBar)
itd. Macie to przedstawione na screenie.


3) Po przeczytaniu tego poradnika można robić rekordy typu -30 albo i więcej, wiadomo że, fajnie jest podzielić się wynikiem, do tego nic nie mam, ale gdy obraża i poniża się inne osoby wywyższając się tym że "jesteśmy lepsi" chociaż nasz przeciwniki nie koniecznie kalkuluje albo kalkuluje słabo, jest to oznaka głupoty osoby obrażającej. Pamiętaj chociaż twoje wyniki mogą być dla ciebie dobre, w dobie wielu Pro graczy nie zaimponujesz byle jakim rekordem.

4) Najlepiej wydrukuj sobie tabele i używaj kalkulatora z funkcją sinusa i cosinusa. Jeżeli takiego nie posiadasz wydrukuj sobie też tabele sinusa i cosinusa od 1 do 90 stopni.

HWI - jest to system na którym opiera się ta cała kalkulacja, lecz istnieją jeszcze inne sposoby np. procentowy itd. Skrót HWI oznaczya "Horizontal Wind Influence" Ja używam HWI ponieważ jest to bardzo dokładny sposób.
Kiedyś HWI nazywałem AIM PB, kiedy to jeszcze nie wiedziałem nawet ile osób używa tego sposobu, a myślałem że mało.
Po pewnym czasie w sieci zaczęło się pojawiać coraz więcej, różnego typu guide, czy HWI dla graczy, aż wkońcu powstał blog sinneaha i w małej części Stormcatza.
Gdzie to Sinneah rozpisał się bardzo dokładnie na temat
kalkulacji(abacusarchives.wordpress.com). A oto HWI:

Kolejnym punktem jest to jak kalkulujemy HWI. Używamy tej formuły: Sinus x Stopnie x Wiatr x HWI +/- (Break(liczba załamań na piłce) x Modyfikator Slope x HWI)

Stopnie:
Czym więcej stopni tym więcej znosi piłkę wiatr.

Sinus:

Raczej każdy wie co to jest. W każdym bądź razie siłę wiatru podajemy w sinusach. Więc po odczytaniu stopni mnożymy dany sinus przez wiatr, np. Mamy 30 stopni 6m, patrzymy na sinus z 30 i wynosi 0,5. Mnożymy 0,5 x 6 = 3 i właśnie liczba 3 jest właściwą siłą wiatru.

Wiatr:
Wiatr może wiać z siłą od 1m do 9m. Czym większa siła wiatru to wiadomo... większe działanie wiatru na piłke.

Slope:
W tabeli HWI którą podałem jest rubryka "Slope".
Oficjalnie ludzie robią to tak: Załamania x Modyfikator z tabeli x HWI.
A ja robię tak: Załamania x Modyfikator z tabeli +/- Sinus x HWI. Wtedy wychodzi na to samo i jest o wiele wygodniej.

Pin/Power:
W kalkulacji, i tym sposobie którego używam, trzeba obliczyć prawdziwy pin. Polega to na tym że, obliczamy prawdziwą odległość do dołka, z uwzględnieniem terenu i siły wiatr ale bez elewacji.
Robimy to tak, gdy mamy np 9m w twarz, dodajemy do naszej odległości 9m, ale załóżmy że, jesteśmy jeszcze na rought, więc dodajemy 4y do naszego Pinu(co każde 5% ball effect dodajemy 4y do Prawdziwego pinu) Czyli np mieliśmy do dołka 220y, wiatr 9m prosto w twarz czyli dodajemy 9y, mamy juz 229 + jeszcze 4y z Ball Effect czyli mamy 233 i na taką odległość patrzymy HWI. Ogólnie to dodajemy cosinus (odwrotność sinusa czyli siła wiatru na power a nie na AIM)
Co do obliczania powera polega to na podobnym sposobie co do obliczania prawdziwego pinu ale tutaj bierzemy pod uwagę jeszcze Elewacje, której to wartość mamy w tabeli. Przykład:
mamy 15m niżej i 220 do dołka. mnożyny 15 x (modyfikatora elewacji) i dodajemy lub odejmujemy od naszej odległości.

Uwaga!!! Działanie elewacji obliczamy na samym końcu a modyfikator elewacji wybieramy już po uwzględnieniu wiatru i Ball Effect.

Elewacja:
Działanie elewacji podczas obliczania powera już zostało wyjaśnione ale pozostało jeszcze nam jak zmienia się HWI względem elewacji. Otóż tak, gdy już obliczymy prawdziwy pin, po prawej stronie w HWI jest Elevation Modyfikator, i np. jak mamy 15m niżej to dodajemy do naszego HWI tyle ile wynosi wartość na tabeli, a jeżeli mamy 15m wyżej odejmujemy od HWI tyle ile wynosi wartość w tab
eli.

Przykład:
Załóżmy że, mamy taką o to sytuacje:

Robimy Back Spina:
220 do dołka 5m 25 stopni w twarz na wysokiej trawie(Ball Effect 95%) i 5 załamań slope w odwrotną strone do kierunku wiatru i 7m niże0j.
Zaczynamy od Cosinusa z 5m 25 stopni który wynosi 4,53 i tyle dodajemy do pinu więc mamy 224.5 ale dajemy na 224 później + 4y(Ball Effect 95%) czyli 228 już razem. Obliczamy sinusa z 5m 25 stopni, czyli to będzie 2,1 a teraz mnożymy 5x slope modyfikator na 228 czyli 5x 0,27 - 2,1 = 0,75. Więc 0,75 to siła wiatru którą mnożymy przez nasze HWI. mamy Prawdziwy pin już obliczony więc patrzymy teraz na HWI na odległość 228y... ale zaraz zaraz, jeszcze mamy elewacji 7m niżej to dodajemy do HWI na 228 modyfikator elewacji na 7m.
Czyli 5,05(HWI) + 0,10(Modyfikator Elewacj) = 5,15 i to mnożymy przez nasz wiatr/sinus jak by to tam nazwać czyli 5,15 x 0,75 = 3,8625 PB tyle musimy odmierzyć w bok.


Używam tej samej zasady na robienie różnych strzałów tzw. TomaHawk, Back Spin, Cobra, Spike, Dunk ale do każdego strzału potrzebna inna tabela HWI którą samemu trzeba zrobić... Wszelkie pytania proszę składać pod postem.









9 komentarzy:

  1. Troszeczkę zamotałeś.
    Fakt, używamy tego trybu liczenia na Cobry itd. ale trzeba podkreślić, że są na to inne tabele (bo ktoś jeszcze pomyśli, że z tej jednej tabeli liczy dunka itd.).
    Wiatr napewno przeliczasz 1:1? Ja np. jak mam 9m w twarz to dodaję 6yr do pinu, a nie 9.

    Również co do formuły. Ja używam troszkę skróconej:

    Sin x Stopnie +/- (ilość załamań x slope modifikator) x HWI

    Wychodzi ten sam wynik, a nie muszę się bawić z podwójnym wklepywaniem HWI. Chociaż wydaje mi się, że używaniem tej formuły tak jak Ty to napisałeś jest wygodniejsze do wpisania na kalkulatorze, który nie ma nawiasów :P.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja to robie tak ze odrazu od wymnozonego sinusa odejmuja albo dodaje slope, a przez HWI mnoze raz na końcu:) np. Mam 30 stopni 6m czyli sinus z tego to 6 x 0,5 = 3 i mamy np. w ta samą strone co wiatr 2 break czyli 2x 0,25(obliczam w głowie) = 0.5 dodaje to do tego calego sinusa czyli wychodzi 3.5 x HWI i jest git... bez zbednej zabawy. Niby dużo tego tłumaczenia ale w 5 sekund się to liczy...

    OdpowiedzUsuń
  3. No to właśnie o tym mówię. Robisz dokładnie tak samo jak ja, aczkolwiek opisałeś to dłużej :P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest jeszcze ktos na tym forum dostępny ? Bo mam pare pytań co do tej tabeli. Robie jak jest napisane, wszystko tak samo, a gówno wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. To wymaga praktyki ;)

    Przeczytaj dokładnie to co OP opisał i przeanalizuj gdzie popełniasz błąd albo czego nie rozumiesz ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta tabela jest zrobiona na każdy kij ? czy jakis jeden bo nie zostało tu podane. Ja mam 250 i jak obliczam to cos nie chce wejsc do dołka. I mam jedno pytanie jak taką tabele HWI sie robi, bo sam bym se ją zrobił.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest HWI na kij 250.

    Jak zrobić samemu? Geez... dużo pisania, ale OP już zdaje się to opisał w którymś ze swoich artykułów. Poprzeglądaj archiwum ;).

    Jeżeli grasz na europejskim serwerze GOA. Dodaj mnie do znajomych to Ci postaram się w grze wytłumaczyć i może ustalimy co robisz źle (i dlatego Ci nie wpada).

    Mój nick: Maverick90

    Również zapraszamy na Polskie Forum Pangya

    OdpowiedzUsuń
  8. hej. cześć OPijok i Maverick, nie wiem czy mnie jeszcze pamiętacie ;)
    troszkę znów gram
    pozdrowienia
    danielg28

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć :)
    Coś tam średnio kojarzę. Ja w Pangyę nie gram już od paru latek. W sumie odkąd zamknęli EU. Aczkolwiek swoje staarrreee konto na US mam z gadżetami, które by mi ułatwiły powrót do gry :) (SSAF dla 5 postaci chyba, Mithril Blade'y, Elven Ears ^^), ale narazie nie mam stałego dostępu do internetu i nie ukrywam, że czasu też nie za wiele, chociaż przyznam, że czasem kusi żeby wrócić do gry :).
    Napisz czasem na GG jak masz ochotę pogadać. 5202228

    OdpowiedzUsuń