niedziela, 13 września 2009

Czytanie stopni

Czytanie stopni to jeden z największych problemów w kalkulacji, dlatego chciałbym podzielić się moimi wskazówkami... otóż najpierw takie pomocne obrazki:tutupne4.jpg

Niestety po portugalsku ale da radę odczytać...

Ja sam osobiście gdy mam w okolicach 10 stopni ale nie jestem pewien co do tego to uzywam powerbara do tego, a wtedy dla mnie 1 full power bar (5 PB) to pół stopnia, dla mnie sie sprawdza ale tylko z małymi stopniami...

Jeszcze dobrym sposobem jest, gdy mamy problem z odczytaniem stopnia naprowadzenie kija w ten sposob aby widoczny był najblizszy znany nam kąt wiatru np 60,50,40,30 stopni...

4 komentarze:

  1. Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym powerbarem do 10 stopni :P...

    A co do namierzania na najbliższy oczywisty stopień... Wielu ludzi tak robi ;D. Ameryki razej nie odkryłeś :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak no oczywiscie to tylko porada a nie to co ja wymyśliłem, lecz mój sposób z PB polega na tym ze np nie wiemy czy mamy 10 czy 11 czy moze 8 stopni więc od dołka odmierzamy tyle powerbarów w bok aby strzałka była na 0 stopni, a wtedy mnozymy tyle ile razy ile wzieliśmy w bok mnozymy przez 2 i wychodzi ile stopni jest... ale mówie nie jest to napewno dobrze, ja tego używam i się w miare sprawdza lecz nigdy nie probowalem z większymi stopniami.

    OdpowiedzUsuń
  3. No i teraz rozumiem ^^. Coś kiedyś akurat tak czytałem na forum Ntreev na temat o ile stopni się zmienia kąt wiatru po kliknięciu właśnie pełnego powerbara :P.

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm ja tam sam na to wpadłem ale mówie że nie używam tego do większych kątów tylko jak mam wątpliwości z jakies góra 15 stopni...

    OdpowiedzUsuń